MARKETING SZEPTANY

przez | 17 kwietnia 2019

MARKETING SZEPTANY

Co zrobić, aby o nas słyszano? Od czego to zależy? Jak się za to zabrać?

Marketing szeptany, to w wielkim skrócie nic innego, jak opinie innych ludzi na temat naszej firmy, usługi, bądź produktu.

Tak więc, co zrobić, by zaczęto o nas rozmawiać? Na to składa się wiele czynników, ale zaczniemy od najprostszych.

Marketing szeptany – cena

Kto dzisiaj nie zwraca uwagę na cenę produktu lub usługi? Zawsze robimy to wpierw, potem dopiero zawracamy sobie głowę resztą.

Najprościej doprowadzić do jakiejś prostej promocji typu -20% lub buy 1 get 1 free.

Choć to wszystko zależy jeszcze od tego, czym dokładnie się zajmujemy, bo jednak sprzedając rowery, nie trudno domyśleć się, że drugi rower za darmo to niezbyt dobry pomysł.

Aczkolwiek dla takich sytuacji też są wyjścia, jak sezonowe wyprzedaże, czarny piątek, czy po prostu OFF SEASON SALE.

Marketing szeptany – opinia

Jak się domyślasz, to drugi czynnik zaraz po cenie.

Często coś taniego lub nie przeciętnie drogiego ma bardzo dobrą opinię, co przekłada się na polecanie tego sąsiadom, rodzinie, znajomym.

Na pewno nie raz trafiłeś na coś, co jest tanie, a jak na swoją cenę bardzo dobre.

Często takie przykłady widać w oponach samochodowych, przez co są polecane nie tylko przez znane nam osoby, ale też przez wulkanizatorów, bądź innych sprzedawców.

Trzeba dbać o opinię i nawet warto czasem zrobić coś za darmo, bo najzwyczajniej poniesie to za sobą pozytywne odczucia klienta.

Który pod ich wpływem najprawdopodobniej poleci Cię innym – zwłaszcza działa to w przypadku takich usług, za które nawet nie wiemy ile mielibyśmy „skasować”.

Zwłaszcza takie „błahostki” mogą mieć dobry odzew.

Szczególnie w przypadku osób starszych, przez co jesteśmy postrzegani jako milsi i bezinteresowni, nastawieni na potrzeby klienta, a nie tylko zysk.

Grupa docelowa

Nie od dziś wiadomo, że są grupy osób, którymi łatwiej manipulować, do czego nie zachęcam, ale chcę podkreślić przepływ informacji, jaki przez takie osoby można przekazać.

Kto z was nigdy nie słyszał starszych osób w autobusie rozmawiających o cenach w sklepach?

O to właśnie chciałbym zahaczyć, jeżeli to, czym się zajmujesz celuje właśnie w takich klientów warto często sprawdzać ceny konkurencji, bo o nie głównie się rozchodzi.

Nie od dziś wiadomo, że zaś statystycznie osoby w średnim wieku zwracają największą uwagę na solidność i trwałość.

Natomiast strona finansowa nie gra pierwszych skrzypiec. Aczkolwiek gdy mamy bardzo dobrą opinię, a robimy/sprzedajemy coś taniej, to na pewno nam tylko w tym pomoże.

Marketing szeptany - opinia i  podsumowanie

Marketing szeptany – podsumowanie

Te trzy najważniejsze punkty trzeba mieć na uwadze, z naciskiem na połączenie opinii razem z ceną.

Bo nawet jeżeli mamy najlepsze ceny na rynku, a opinia o nas jest podobna do tzw. ”chińszczyzny”, to daleko możemy nie zajść.

Nawet jeżeli się poprawimy, to opinia pozostanie przez długi czas jeszcze ta sama.

Trzeba bardzo dbać o swoją opinię, a ewentualne błędy i pomyłki szybko naprawiać.

I to najlepiej z jakąś małą rekompensatą za czas, który klient musiał dodatkowo z tego powodu poświęcić.