SPRZEDAŻ WYSYŁKOWA

przez | 18 kwietnia 2019

SPRZEDAŻ WYSYŁKOWA – JEJ CIEMNE STRONY

Bardzo dużo osób swoją przygodę z biznesem rozpoczyna od sprzedawania w sieci. Ta droga wydaje się być prosta i niewymagająca dużo kapitału.

Sprzedaż wysyłkową można rozpocząć nawet w mieszkaniu, nie trzeba od razu handlować sprzętami o dużych gabarytach i zakładać firmy o wielkim zasięgu.

Co byśmy jednak nie sprzedawali, zawsze będziemy skazani na korzystanie z pośrednika do wysyłania paczek.

I tu jest właśnie pies pogrzebany. Początkujący przedsiębiorcy myślą, że najtrudniej będzie znaleźć tani towar i nabywcę na niego i nawet nie przypuszczają, że z wysyłkami będą jakieś problemy.

Sprzedaż wysyłkowa – jak wygląda w praktyce

Osoba, która nie działała w tej branży myśli, że pójdzie do dowolnego kuriera a jest ich wielu i bez problemów będzie wysyłała paczki.

Sprzedawca szybko jednak przekona się, że nigdzie go nie traktują jak klienta, o którego trzeba zabiegać.

Czasami będzie wręcz przeciwnie. Dobrym przykładem jest Poczta Polska. Tutaj zazwyczaj jest tak, że im więcej wysyłasz, tym gorzej jesteś traktowany.

Poczta jest konkurencyjna cenowo jedynie w lekkich i małych przesyłkach listowych a te idą bardzo długo.

Paczki wcale już nie są tanie a dodatkowo poczta ma tak skonstruowane regulaminy żeby to ona zawsze była górą.

Na pocztach próżno szukać wyeksponowanego cennika paczek. Mają one wiele wymaganych gabarytów tak skonstruowanych żeby klient zawsze załapał się na ten droższy.

Na pocztach traci się wiele czasu i nerwów, jest wiele powodów do reklamacji a te prawie zawsze są odrzucane.

Jeśli chodzi o kurierów to tutaj paczki idą szybko. Gdy zaniesiemy ją rano to na drugi dzień dobrze w prawie każde miejsce w kraju.

Niestety pomimo dużej konkurencji ceny wszędzie są podobne i nic nie wskazuje na to, żeby miały zmaleć.

Kurierzy mają bardzo nieładny zwyczaj przetrzymywania około 2 tygodni pieniędzy z pobrań. Gdy jakaś paczka trafi pod zły adres albo nie zostanie odebrana, z powrotem wraca około 14 dni.

Jest to więc niepoważne traktowanie klienta – przedsiębiorcy.

Sprzedaż wysyłkowa - podsumowanie

Sprzedaż wysyłkowa – podsumowanie

Jak widać sprzedaż wysyłkowa jest bardzo trudna i raczej przeznaczona dla przedsiębiorców o mocnych nerwach.

Bo cóż z tego, że sprzedawca stara się dobrze obsłużyć klienta, zapewnia wysokiej, jakości towar, jak ten mało, kiedy trafia na czas do klienta.